Tietoa meistä

Pielisen 4H-yhdistys on lapsia ja nuoria varten. Yhdistys on Suomen 4H-liiton jäsen. Tätä kautta osa maailman 80 eri 4H-järjestöä. Yhdistyksessä on 360 jäsentä, joista 300 nuorisojäseniä. Yhdistyksemme toiminta-alue on Juuka ja Nurmes.

Toimintamme on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumatonta. Juuremme ovat Yhdysvalloissa 1900-luvun alussa.  Lue lisää järjestöstämme ja sen arvoista.

Pielisen 4H-yhdistyksen juuret ovat vuodessa 1936, jolloin se perustettiin Juuan maatalouskerhoyhdistyksenä. Toiminta oli alkanut kuitenkin jo aiemmin, vuonna 1929, rekisteröimättömänä. Vuonna 1970 nimi muuttui Juuan 4H-yhdistykseksi. Juuan 4H-yhdistykseen liittyi Nurmeksen 4H-yhdistys vuonna 2018 ja yhdistyksen nimi muutettiin Pielisen 4H-yhdistykseksi. Valtimo liittyi alueena Pielisen 4H-yhdistykseen vuonna 2019.

Here you can read about 4H in english.

Toimintasuunnitelma ja yhteinen strategiamme